IT Stručnjak vs Serviser Računara ? Isto ili različito ?

()
U današnje vreme vlada velika potražnja za školama koje u svom nazivu imaju skraćenicu “IT”. 

Zbog potencijalno velike zarade mnoga deca odlučuju se da upišu srednje IT škole koje. Neka deca znaju šta to zapravo znači a neka ne. Postoje interesovanja i za oblast servisa računara i računarske opreme što se može svrstati pod IT ali da li je to isto ili ne, moramo da proverimo.
IT i Servis Računara su povezani pojmovi, ali postoje značajne razlike između njih.

IT ( Informacione Tehnologije ) je širok pojam koji obuhvata sve aspekte korišćenja računara i softvera za obradu i čuvanje informacija. To uključuje :

  • Hardver : računari i komponente, serveri, mrežna oprema, periferni uređaji
  • Softver : operativni sistemi, aplikacije, baze podataka
  • Mreže : lokalne i globalne mreže za povezivanje računara
  • Sigurnost : zaštita podataka i sistema od pristupa neovlašćenih osoba
  • Razvoj softvera : stvaranje novih aplikacija i programa
  • Upravljanje podacima : organizovanje, skladištenje i pristup podacima

Servis računara je usluga koja se bavi održavanjem, popravkom i optimizacijom računara. To uključuje :

  • Dijagnostiku i otklanjanje kvarova : pronalaženje i popravljanje hardverskih i softverskih problema
  • Instalacija i konfiguracija : instaliranje novih operativnih sistema, aplikacija i hardvera
  • Nadogradnja : zamena starih komponenti novim kako bi se poboljšale performanse
  • Održavanje : redovno čišćenje, ažuriranje softvera i sigurnosnih postavki
 
IT ili Servis Racunara 2

Razlike između IT-a i servisa računara :

  • Opseg : IT je mnogo širi pojam koji obuhvata sve aspekte korišćenja računara, dok se servis računara fokusira na održavanje i popravke.
  • Veštine : IT stručnjaci imaju širok spektar znanja o hardveru, softveru, mrežama i sigurnosti, dok serviseri računara se uglavnom specijaliziraju za hardverske i softverske probleme.
  • Uloga : IT stručnjaci često dizajniraju i implementiraju IT infrastrukturu, dok serviseri računara uglavnom rešavaju postojeće probleme.

Zaključak :

  • IT : Za IT su potrebne dobre analitičke veštine, logičko razmišljanje, sposobnost rešavanja problema i sklonost prema učenju novih tehnologija.
  • Servis Računara : Osim tehničkih veština, važne su i dobre komunikacijske veštine, strpljenje prilikom rešavanja problema i sposobnost rada s ljudima.

Klikni i Oceni

Srednja ocena / 5. Broj ocena :

Nema ocena za sada. Budi prvi i oceni

Ostavite komentar

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

0
    0
    Vaša Korpa
    Vaša Korpa Je PraznaPovratak u Shop